Jak przygotować dobry newsletter

jak przygotować newsletter

Prowadząc sklep internetowy, często zastanawiasz się, jak przekonać klienta do zakupów. Klienta, który już coś kupił u Ciebie i wie, że jesteś sprawdzonym partnerem. Klienta, który był zadowolony z ostatnich zakupów w Twoim sklepie. Może warto zachęcić go do częstszych zakupów? W bardzo dużym stopniu zależy to od specyfiki branży, w której działasz – jest jednak kilka podstawowych informacji, które mogą Ci się przydać podczas przygotowywania mailingu do Twoich użytkowników.

Zanim jednak przystąpisz do tworzenia newslettera, zastanów się, jaki jest jego cel – tylko sprzedażowy, czy może również informacyjny (możesz np. pisać o podniesieniu bezpieczeństwa w sklepie, o nowych partnerach czy też o nowych formach płatności).

Wersja tekstowa czy HTML?

Decydując się na wybór newslettera powinieneś wiedzieć o tym, że newsletter tekstowy będzie mógł odczytać każdy użytkownik. Wysyłając natomiast newsletter w formie HTML-owej możesz skorzystać z takich dobrodziejstw, jak dołączenie grafiki, formatowanie tekstu, możliwości „ukrycia” linków, które śledzą zachowanie użytkowników. Jednym słowem mailing taki jest zdecydowanie ładniejszy, co przy szybkiej decyzji o zakupach nie pozostaje bez znaczenia.

Mailing wysłany w HTML-u niestety ma też pewne wady – łatwiej może zostać rozpoznany przez program pocztowy jako SPAM, część użytkowników korzystających z tzw. webmaili, czyli poczty przez WWW, może nie odczytać poprawnie treści lub też może mieć dodatkowe pytania informujące o wyświetlaniach grafiki. Jeśli zapytałbyś o poradę, to jednak radziłbym mailing HTML-owy – korzyści chyba jednak jest więcej niż zagrożeń.

Długi czy krótki ?

Wysyłając maila raz na jakiś czas możesz sobie pozwolić na nieco dłuższe formy – pamiętaj jednak, aby najważniejsze informacje zamieszczać na górze maila, możesz podać też krótki spis treści. Maile krótsze będą miały raczej charakter informacyjny – zawierać będą mniej treści, ale będa miały większą skuteczność.

Zachęta dla osób zapisanych

Decydując się na uruchomienie newslettera powinieneś docenić użytkowników, którzy zdecydowali się zostawić swój adres e-mail w Twojej bazie. Jak to zrobić? Poprzez organizowanie promocji TYLKO dla osób zapisanych na Twoją listę.

Jeśli profil Twojej działalności pozwala na możliwość pobrania darmowych próbek – spróbuj! Jeśli jesteś wydawcą i sprzedajesz książki, możesz takie książki zaproponować w formacie .PDF – jeden rozdział książki może pomóc w sprzedaży. Możesz postarać się również na transakcje łączone, np. „jeśli zakupisz dany produkt, drugi wybrany produkt otrzymasz z 15% rabatem”.

Jak mierzyć efektywność działań ?

Nie ma uniwersalnych rozwiązań pozwalających na zwiększenie sprzedaży o n% – bardzo dużo zależy tutaj od rodzaju działalności prowadzonej przez Ciebie. Jednak jednym z najważniejszych jest możliwość zmierzenia efektywności działań podejmowanych przez Ciebie.
Z pewnością jednym z najciekawszych narzędzi jest Google Analytics.

Related Post

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn