Jednym z najważniejszych czynników w używaniu mediów społecznościowych do marketingu sieciowego jest aktywne zaangażowanie. Wielu właścicieli firm popełnia błąd myśląc, iż jedynym, co muszą zrobić, jest wypełnienie profilu na kilku portalach społecznościowych, a potem mogą usiąść wygodnie i czekać na rezultaty. Ta strategia rzadko bywa skuteczną. Ważne jest, żeby zrozumieć, że, aby marketing sieciowy był efektywny i skuteczny, musisz być przygotowany na poświęcenie czasu i wysiłku, by doprowadzić sprawy do końca. Oto, co powinieneś wiedzieć o aktywnym wykorzystaniu biznesowych mediów społecznościowych.
Zacznij od słuchania
Wielu właścicieli firm rozpoczyna marketing sieciowy od mówienia do klientów. Jednak najlepszym sposobem, aby być skutecznym w tego typu marketingu, jest słuchanie swoich klientów. To oni ci powiedzą, czego szukają i potrzebują od twojej firmy. Nie tylko znajdziesz cenne badania rynku poprzez aktywne słuchanie, ale także pokażesz, że traktujesz potrzeby swoich klientów poważnie. Należy pamiętać, że częścią procesu słuchania jest także udział w dyskusji. Gdybyś tylko usiadł i patrzył, co się wydarzy, to istnieje niewielka szansa, że twój marketing sieciowy osiągnie sukces. Powinieneś mieć jasne wyobrażenie o tym, co klienci mówią i aktywnie monitorować wybrane portale społecznościowe w poszukiwaniu zmian. Po stwierdzeniu, w którym kierunku idą rozmowy, trzeba znaleźć sposoby, aby się zaangażować w nie. Jednakże musisz też mieć coś wartościowego do powiedzenia. Chcąc pokazać klientom, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, zaoferuj im trochę informacji, których szukają.
Znajdź klientowi powód, aby wrócił
Biznesmeni, którzy osiągają sukces za pomocą marketingu sieciowego wiedzą, że muszą być interaktywni. Jeśli chcesz dać docelowemu klientowi motywację, by poszukał cię w Internecie, możesz to wykonać na wiele sposobów, między innymi: oferując bon bądź zniżkę, wysyłając ankietę czy nawet zadając dość wnikliwe pytania.
Skup się na budowaniu relacji
Bardzo podstawową zasadą marketingu jest ustanowienie odpowiednich relacji ze swoimi klientami. Marketing sieciowy poprzez media społecznościowe pozwala ci to zrobić w bardzo osobisty sposób. Jednakże decydującym elementem jest to, aby nie być nadmiernie agresywnym ani zanadto nie komplikować rzeczy. Jeśli chcesz się upewnić, że wszystkie twoje działania marketingowe skupiają się na pokazaniu swoim klientom, w jaki sposób twoja firma może zaspokoić ich potrzeby, skutecznym sposobem jest zamieszczanie króciutkich notatek, czyli tzw. tweetów, oraz uczestniczenie w forach i grupach dyskusyjnych, pamiętając jednak o tym, aby dodawać wartościową treść, gdy jest to wskazane.
Poszukaj informacji o konkurencji
Powinieneś wykorzystywać media społecznościowe, aby zobaczyć, co się mówi nie tylko o twojej firmie, ale i o twojej konkurencji. Pamiętaj, że ze względu na globalny charakter marketingu internetowego twoja konkurencja operuje nie tylko po drugiej stronie miasta, ale może działać na całym świecie. Musisz być świadomym tego, co opinia publiczna myśli o firmach, które tworzą twój rynek. Jest to najlepszy sposób na uzyskanie właściwych informacji, aby upewnić się, że twoja firma jest umieszczona na pozycji specjalisty w danej dziedzinie. Jeśli zrobisz to prawidłowo, może to zwiększyć wiarygodność twojej firmy oraz zaszczepić poczucie zaufania twoim klientom.