Używanie pozytywnego języka podczas zarządzania

Pozytywne nastawienie może zdziałać wiele dobrego dla menedżera biznesowego. Może pomóc w skoncentrowaniu się na działaniu i zapewnić sprzyjającą energię. Pomyśl o „małym silniku”, który może, a zrozumiesz. Powtarzanie pozytywnych zwrotów może pomóc w bezpośrednim działaniu i uwierzeniu w swoje możliwości, co następnie może przełożyć się na konkretne działania.

Krytyka może kaleczyć

Jako kierownik powinieneś pamiętać, że choć dobrze jest zapytać pracowników o ocenę ich pracy i możliwości poprawy, krytykowanie może kaleczyć. Jest to prawdą zwłaszcza wtedy, gdy pracownik cierpi na jakikolwiek problem z samooceną. Nie obchodź się z nimi jak ze skorupkami od jajek ani nie bój się ich oceniać, ale pamiętaj, by robić to w sposób konstruktywny. Pomóż im dostrzec ich słabości jako możliwości poprawy i rozwoju, a nie jako cios w policzek.

Praktyka pozytywnego myślenia

Naucz siebie i innych praktykować pozytywne myślenie. Jak ten mały silnik, pozytywne myślenie może przynieść pozytywne rezultaty. Rozważ następujące rzeczy:

  • Myśl pozytywnie. Słowa takie jak „mogę” są niezwykle pożyteczne.
  • Wyobraź sobie, że skończyłeś zadanie. Wizualizacja jest bardzo przydatna. Pomaga skoncentrować się, jak również uwierzyć w siebie.
  • Bądź skoncentrowany, skupiony, ale i rozluźniony.
  • Wykonuj ćwiczenia umysłowe. Pomoże ci to wykonać swoją pracę nawet wtedy, gdy wydaje się, że jest ona niewykonalna.
  • Ćwicz swój umysł do znudzenia.
  • Uśmiechaj się w czasie ćwiczeń, to pobudzi umysł do cieszenia się sukcesem.
  • Pracuj nad wyeliminowaniem destrukcyjnych wzorców myślowych. Można na przykład spróbować myśleć o czymś innym. Skoncentruj się na pozytywnych sprawach.
  • Wyobrażaj sobie pozytywne rezultaty, a nie negatywne. To kolejny apel, aby skupiać się na dobrym, a nie spodziewać się najgorszego (uwzględniaj i to, ale nie spodziewaj się, że tak się stanie).

Przestań używać języka wątpliwości

Zwątpienie może naprawdę zwolnić tempo twojego zespołu i zburzyć jego wiarę w swoje umiejętności. Zadaj sobie pytanie, czy w twoich wypowiedziach są wątpliwości i co możesz zrobić, aby to zmienić. Jeśli trzeba, używaj bardziej optymistycznego języka. Praktyka czyni mistrzem, więc ćwicz, ćwicz, ćwicz…

Uczyń pracę zabawą

Gwizdaj podczas pracy. Czasami najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić, to po prostu uczynić nieprzyjemne zadania bardziej przyjemnymi poprzez gloryfikowanie ich. Czy wiesz, że uczynienie pracy grą bądź nawet zwykłe gwizdanie mogą uczynić pracę bardziej zabawną? Nawet najnudniejsze spośród zadań może mieć większe znaczenie i stać się mniej męczące, jeśli nadasz im pozytywnego rozpędu.

Używanie pozytywnego języka

Używanie pozytywnego języka podczas zarządzania jest skuteczną strategią, ponieważ opiera się na pomyśle, że jeśli ciężko pracujesz wykorzystując to, co najlepsze w każdej sytuacji, wykonasz pracę najlepiej. Jeśli zapamiętasz, że błędy i niedociągnięcia są po prostu okazją do poprawy i rozwoju, i pomożesz wydobyć pozytywną i optymistyczną stronę ze swoich pracowników swoim pozytywnym językiem, będziecie bardziej efektywni i szczęśliwsi w pracy.