Jak rozwijać firmę ?

… mój interes potrzebuje skutecznej reklamy, powinien się szybciej rozwijać… takie refleksje są codziennością dla większości osób prowadzących własny interes, lub zarządzających firmą …

…oto kilka rad, które powinny Wam się przydać. Jeżeli je stosujecie w praktyce to bardzo dobrze, jeżeli nie to spróbujcie. W każdym razie nie zaszkodzi przypomnieć sobie kilka ważnych spraw.

  • …po pierwsze –  koncentrujcie swoje wysiłki na waszym kliencie. Ogniskuj swoją uwagę na tym kim są twoi klienci i co oni naprawdę chcą i potrzebują. Krótko mówiąc, koncentruj się na fundamentalnych zasadach związanych z należytą obsługą klienta. I upewnij się, że twoi pracownicy, a nawet twoi dostawcy są również zorientowani i skoncentrowani na twoich klientach. Dużo bardziej łatwe i bardziej wydajne jest zaspakajanie twoich obecnych klientów, niż poszukiwanie nowych. Marketing powinien zaczynać się w domu z twoją aktualną książką interesu.
  • …po drugie – rozwijaj nowe pomysły marketingowe. Słuchaj co mówią twoi pracownicy, sprzedawcy, a przede wszystkim twoi klienci. Zbieraj wszystko ich idee. Pamiętaj, że pomysł na bankomat jest dziełem małego dziecka, a nie naukowców, czy bankowców. Może i tobie dopisze szczęście i napotkasz na swojej biznesowej drodze złotą ideę…
    • może należy wydawać biuletyn informacyjny, który zdobędzie nowych klientów i utrzyma dotychczasowych ?
    • może należy zmienić wystrój sklepu, a opakowanie powinno być różowe, a nie pomarańczowe ?
    • może reklama radiowa będzie odpowiednia ?
    • co twój konkurent robi z sukcesem, a ty nie ?
    • zapisuj najlepsze idee i stwórz plan ekspansji. Zaznajom swoich współpracowników z tym planem i zrób wszystko, aby ten plan stał się również ich planem.
  • …po trzecie – twój produkt, lub usługa musi być czymś wyjątkowym, musi odróżniać się od tej całej pospolitej reszty. Zastanów się jak możesz stać się jedyny w swoim rodzaju, niezrównany i specjalny ? Co pozwali twoim klientom postrzegać cię jako innego (lepszego) od reszty ? Umiejętność odróżniania się od konkurencji jest konieczna do obecności na rynku konkurencyjnym i do przetrwania na nim. Zdaje sobie sprawę, że ciągłym powtarzaniem o konieczności dbania o klienta brzmię już trochę, jak zgrana płyta, ale ta gra nazywa się obsługa klienta i jest podstawą sukcesu na globalnym konkurencyjnym rynku.
  • … po czwarte – stwórz wszelkie możliwe udogodnienia do robienia interesów z tobą. Dostosuj się do wymogów swoich klientów, nie pozwól im czekać i szukać ciebie. Wykorzystaj wszystkie możliwości kontaktowania się, takie jak: osobisty kontakt, telefon, faks, Internet, poczta elektroniczna, infolinia, a gdy dysponujesz rozległą siecią klientów stwórz call centers. Czyń wszelkie wysiłki, aby dotrzeć do klientów na rozmaity sposób: przesyłki reklamowe, kupony promocyjne, sprzedaż z dyskontem, sezonowa sprzedaż z obniżką cen, gratisowe próbki. Pamiętaj o swoich stałych klientach. Utrzymanie klienta, skłonienie go by pozostał nam wierny i dalej korzystał z naszych usług jest kilkakrotnie tańsze, niż zdobycie nowego klienta …nawet dziesięciokrotnie tańsze… nie do wiary, ale to prawda. Odejdź od koncepcji obniżania kosztów za wszelką cenę. Pora downsizeingu (obniżania kosztów za niemal każdą cenę) powoli wyczerpała swoje możliwości. Spróbuj zastosować CRM (Customer Relationship Management), czyli sposób identyfikowania, przyciągania i utrzymania bliskich kontaktów z klientem.
  • …po piąte – bądź zawsze w pogotowiu, otwarty na nowe trendy i okazje. Nie daj się uśpić przez sukces, który nigdy nie trwa wiecznie. Wyszukuj nowe trendy i staraj się wyciągnąć z nich jak najwięcej dla siebie. Czy nowe technologie pracują dla twojego interesu ? Sprawdź, co może dla ciebie zrobić sprzęt komputerowy pracujący 24 godziny na dobę.
  • …po szóste – rób to wszystko, co zostało powyżej powiedziane przez cały czas, a nie tylko od czasu do czasu. Intencje nie oznaczają, ze praca została już wykonana. Postaraj się, aby to co zostało powyżej powiedziane stało się częścią twojej codziennej rutyny.

Related Post

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn