List reklamowy zazwyczaj jest wysyłany do indywidualnego odbiorcy i zawiera ogólne informacje o rodzaju prowadzonej działalności, jakości proponowanych do sprzedaży towarów lub usług, korzystnych warunkach sprzedaży oraz cenie. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę przygotowując list reklamowy do klienta.
Celem listu reklamowego jest promocja firmy, towaru lub usługi.
Jeżeli to Ty przygotowujesz list reklamowy, pamiętaj że nie powinien on zawierać wszystkich szczegółowych informacji, dotyczących oferowanych przez Twoją firmę towarów lub usług. Jeśli znasz dokładnie grupę docelową do której skierowany jest produkt czy usługa, nie zapomnij o wskazaniu korzyści, jakie klient osiągnie po zakupie towaru/usługi.
Do takiego listu możesz dołączyć materiały reklamowe, np. katalog z pełną ofertą produktów firmy oraz formularz zamówienia.
Listy reklamowe warto adresować imiennie, ponieważ wzbudza to zaufanie i zachęca odbiorcę do zainteresowania się oferowanym towarem lub usługą.
Listy reklamowe najlepiej sporządzaj na blankietach reklamowych, ponieważ możesz na nich umieścić więcej informacji o Twojej firmie i oferowanych produktach lub usługach.
Na wstępie listu reklamowego krótko przedstaw firmę:
- podaj jej pozycję rynkową,
- rozmiar i zakres prowadzonej działalności,
- wielkość produkcji (rozmiar świadczonych usług),
- asortyment,
- okres istnienia firmy.
W następnej części listu warto wspomnieć o:
- powiązaniach handlowych z innymi przedsiębiorstwami,
- jakości proponowanych towarów lub usług,
- konkurencyjnych cenach,
- dogodnych warunkach dostawy i płatności.
W liście reklamowym możesz także napisać o możliwości prezentacji produktów u odbiorcy,która nie zobowiązuje go do zakupu towaru. Zwiększa to wiarygodność firmy i zaufanie wśród potencjalnych klientów.